Prześwietlamy modele - Golf V

19.08.2016 11:02
Polacy kochają niemieckie marki. Wśród najczęściej sprowadzanych do kraju samochodów używanych, to właśnie modele zza zachodniej granicy znajdują się w ścisłej czołówce. Decydując się na samochód z drugiej lub trzeciej ręki wybieramy zazwyczaj te, które mają około 10 lat. Nie będzie więc przesadą stwierdzenie, że wśród importowanych zza odry aut liderem może okazać się Golf V.
 
 
Król klasy kompakt od lat uznawany jest za wzór niezawodności oraz klasycznego designu. W czasie, gdy modele innych producentów przechodziły rewolucję wizualną, Golf pozostawał niewzruszony, zachowując charakterystyczną bryłę. Piąta generacja popularnego modelu zadebiutowała w 2003 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem i produkowany był do 2008. W tym czasie niemiecki producent zdecydował się wprowadzić na rynek minivan Golf Plus oraz kombi pod nazwą VAG Variant. 
 
Volkswagen Golf

Tak zmieniał się wygląd jednego z najpopularniejszych samochodów klasy kompakt - Volkswagen Golf V

 

Dostępne wersje silnikowe Golfa V:

 

silnik Volkswagen Golf

 

Którą wersję silnika w Golfie V wybrać?

Wśród silników benzynowych warto skupić swoją uwagę na nieco mocniejszych jednostkach, które wcale nie odbiegają mocno w kwestii spalania od słabszych wersji. W przypadku, gdy planujemy w przyszłości montaż instalacji gazowej, optymalnym wyborem okaże się silnik 1,6 o mocy 102 KM. W Golfie V nie warto natomiast decydować się na silniki TSI, a za wyjątkowo awaryjny uznaje się motor 1,4 TSI, zaprojektowany zgodnie z panującą modą na downsizing. Problemy z tym silnikiem potrafią pojawić się nawet przy niewielkim przebiegu.

Wybierając pośród Diesli dobrze jest rozejrzeć się za jednostkami 1.9 TDI 105 KM oraz 2.0 TDI 140 KM CR (wtrysk typu common rail). Lepiej unikać starszej wersji tego silnika. Wyposażona ona została w pompowtryskiwacze, których wymiana nie jest obca mechanikom samochodowym.

 

Dostępne wersje nadwozia:

- Hatchback 3. drzwiowy

- Hatchback 5. drzwiowy

- Kombi (Variant)

- Minivan (Plus)

 

Usterki z jakimi należy się liczyć kupując Golfa V

Golf choć przez lata uważany był za samochód niezawodny, to jednak kupując piątą generację należy liczyć się z ewentualnymi usterkami. Awarie związane są przede wszystkim z sercem samochodu. We wspomnianym wyżej silniku 1,4 TSI mogą pojawić się problemy z łańcuchem rozrządu, pompą wody, czy bezpośrednim wtryskiem. W Golfie V zdarzają się również awarie kompresora klimatyzacji oraz skrzyni DSG. Nierzadkie są też wymiany wahaczy, tulei oraz przegubów. 

 

Golf V usterki

 

To co rozczarowuje w Golfie V to wykończenie wnętrza. Niezbyt estetyczne i mało czytelne podświetlenie wskaźników oraz łuszczący się lakier na niezbyt wysokiej jakości plastiku znacznie wpływa na estetykę samochodu.

 

Wnętrze Volkswagena Golfa V

 Wnętrze Volkswagena Golfa V

 

Mimo wymienionych wad Golf V nadal jest ulubieńcem polskich kierowców, którzy cenią sobie utrzymywaną przez lata jakość marki oraz praktyczność tego modelu. Golf V doskonale sprawdza się nie tylko podczas jazdy po miejskich drogach, ale również wykazuje dużą zwinność na trasie, a ostre zakręty nie mają przed nim tajemnic. Natomiast w przypadku ewentualnej awarii nie ma dużych problemów z dostępem do części.

Czy Volkswagen zdecyduje się na większe zmiany w kultowym modelu? Tak i nawet już tego dokonał. We wrześniu ubiegłego roku w ofercie niemieckiej marki znalazł się e-Golf, który jest zapowiedzią elektrycznych zmian jakie planuje wprowadzić Voklswagen.



« Back